kajsa

2013-03-30
13:49:04

nu hemma
Då var man klar i stallet för idag. Mockade och fixade lite innan det var dags för ridning. 
 
Red på pelhamet och det gick bra,. Han kändes väldigt fin tyckte jag fick ihop honom bra och att han kom fint till arbete. Gjorde nåra väldigt bra avsaktningar som är något som jag rätt ofta omedvetet slarvar med vilket gör att han faller isär för mig. Men när jag tänker på att jag ska göra dem noggrant (vilket jag egentligen inte ens borde behlva tänka på utan bara göra) så gör han dem väldigt fint i form och sätter under sig bekbenen fint. Det är så mkt man ska tänka på när man rider men vissa saker borde ju efter alla dessa år sitta i min ryggmärg men tydligen inte ;) så jag får nog fortsätta använda min hjärna och tänka på att göra dessa noggrant varje gång så kanske det sätter sig inom det närmsat deceniet ; )
tycker för övrigt att mina händer har blivit lite bättre men måste fortfarnade tänka på dem också när jag rider för de faller gärna tbk i samma mänster som innan annars. 
 
Det är tur man älskar att rida för då har man ju många tillfällen på sig att öva. Tänk om man red på ridskola och brar red en gång i veckan då skulle jag aldrig bli bättre på nått är man en slowlearner så är man ; ) 
 
Du dags att tag tag i dammsugaren och mota bort alla dammråttor som försöker gömma sig i de flesta skrymslen som finns här hemma. 
 
 
// Emma

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: