kajsa

2013-03-20
14:48:44

forsatt snöande
ja den här vintern ger inte med sig i första taget... 95 dagen i rad med snö....

men men nu till lite om dagen. Var i stallet strax efter åtta i morse släppte ut lite hästar o mockade lite boxar. Sen sadlade jag min ädle springare o själsfrände Knappen ( vagabond är hans riktiga namn) och begav mig till ridhuset. Han skötte sIg som vanligt exemplariskt blev riktigt fin i galoppen där jag kunde reglera honom med små hjälper framåt o bakåt.

Jag övar väldigt mkt på min sits efetrsom den är allt annat än tillfredställande. Händerna vinklare sig gärna innåt och sen har jag en benägenhet att hamna lite mkt i framvikt... Måste verkligen öva på detta för jag tror det kommer hjälpa mig mkt i hoppningen.
Men då är det bra att ha en häst som man inte måste jobba röven av sig på för att få den att jobba rätt för då kan man försöka lägga mer energi på sig själv eftrsom jag måste påminna mig sj typ vartannat steg.
Tänkte verkligen försöka förbättra mig till nästa gång jag ska träna o hoppas på att J ser skillnad... Detta är nästa torsdag.

Ska berätta mer om mig sj o Knappen men det får bli senare.

hej då så länge.
// Emma

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: