kajsa

2013-02-03
20:09:05

ett sista försök!
hallå bloggen nu gör jag ännu ett försök och hoppas att jag kommer hinna med!
igår var det hoppträning för A.L och det gick riktigt bra och det var väldigt lite dumheter.
i några veckor så har hon gått på bakbenen och hoppat fram på bakbenen och allt detta började på allvar effter hennes näradöden upplevelse!

den 19 december runt kl 9 gick hon ut i hagen och betede sig väldigt konstigt, hon stälde sig på framknäna och reste sig igen och så la hon sej då tog syster Emma in henne och började longera henne och sen ringde till mej som var på väg till skolan och berättade att yina har fått kolik. jag ringde till pappa som jobbar inne vid globen så jag åckte bara till skolan och sa att jag var tvungen och åka till stallet för att hästen hade blivit sjuk och sen kom pappa och körde mej till stallet och sen följde dagen:
vetrinär och yina blev frisk efter en behandling med kramplösande och smärtstillande och cedering men några timmar senare så vart hon sjuk igen och låg med huvet in i hörnet och och benen rätt ut och då hade vi precis hunnit åkt hem och klockan hade blivit 5-halv6 när syster ida ringde och då ringde vi vetrinären en gång till då fick hon 10liter vatten och parafinolja och vi var ute och gick med henne 10 min en gång i timmen och då kom magen i gång igen och var det i 2 timmar och klockan vår då 23.00 sista gången vi gick ut med henne och sen tänkte vi åka hem och då blev hon sjuk igen och hon försökte lägga sig ner och hela den visan och då var det bara att ringa strömsholm och åka in till deras akutmotagning vi (Emma,mamma,jag) var där kl. 1 på natten och sedan vart det 3 dagar på sjukhus för henne och vi kom hem ca 06.45 och den dan vart det ingen skola!
hon hade en rejäl förstopning som hon inte hade kunnat lösa själv och hade vi hunnit åka så hade jag antagligen inte haft min lilla älskling kvar i livet!
mitt lilla hjärta <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: