kajsa

2013-02-09
18:17:39

årets första tävling!
idag var jag hästskötare till syster emma på pay and jump på runsten det gick bra för henne och när hon hade ridit kom vi på att vi skull hinna hem och hämta yina så jag efteranmälde mej och bebisen till 1.10 och emma var typ sist i 90 cm.
från första start i 1m till sista start i 1.10 var det 41 starter och jag blev den 42 starten på den listan alltså runt 80 min hade vi på oss att hinna åka hem och lämna syrrans häst ta in yina klä på henne och lasta och åka igen, när vi kom fram startade 1.10 och jag hade start nr 18 och när vi hade lastat ur yina och jag hade klätt på mej så var det tre ekipage tills jag fick gå in på framridningen!
framridningen är heellt värdelös, ingen lyssnar på vart man ska rida folk går in och ställer sig mitt i vägen och man får rida i mickrogalopp och hoppa och göra tvärnit för att inte krocka i alla mupar som inte kan tävlings regler och som inte är vana vid deta...
och utöver det här så glömde vi trännset och min ridhjälm så vi fick ta knappens (syrrans häst) träns som var förstort och jag fick ta syrrans hjälm som också var förstor men oj så fint det gick ett nerslag på tvåan för att jag inte fått upp tempot från framhoppningen och stoppet för att jag var för seg fram på en distans men hon var jätte fin!
-årets första tävling-
yina säger "heeluuuuu!"
 
nästa helg blir det p a j på botkyrka och där är det bättre framridning iaf onte världens bästa underlag men det är fortfatande myyyycket bättre! 
och så har dom ju skiitbra underlag i stora ridhuset :)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: