kajsa

2013-04-03
15:28:29

Uteritt :)
Passade på att ta mig en tur i det fina vädret idag. Som jag skrev förra veckan har det blivit väldigt lite av den varan under vinterm det närmaste uteirtt jag kommit är att galoppera på en plogad bana runt på en jätte stor vall. Vilket varit väldigt bra för att hålla konditionen uppe och framför allt för att hästarna kanske någon gång vill se något annat än ridhusväggarna men helt ärligt jag gillar bäst att vara på de inhängnade ridytorna :) men man får väl offra sig för de fyrfota vännerna ibland. 
 
Hur som helst så skötte sig Knappen väldigt fint på uteritten. Det blev nästan bara skritt och trav eftersom underlaget fortfarande är väldigt varierande beroende på hur solen har kommit åt. Men på hemvägen tog jag lite galopp där jag visste att vägen var fri från äckel is och snö. Det som är så sjukt skönt när man rider ut på Knappen är att när han är avslappnad som han var idag så ligger han aldrig och pullar i handen. Han har en fin framåtbjudning men när man är själv o rider ut så drar han aldrig eller försöker springa fortare än det jag säger att han ska vilket gör att ritterna blir rätt harmioniska och det känns som att han verkligen får ut något av galopperna då man inte hela tiden behöver sitta och hålla in honom utan han får galoppa i stora luftiga språng men ändå under kontroll. 
 
När jag rider ut med andra vilket jag nästan aldrig gör blir han givitvis lite vildare.han vill då gärna ligga så nära den som rider först som det går men han vill inte ligga först utan bara tvåa.
Jag tycker därför bättre om att rida ut sj på honom det enda som är negativt med det är väl att ingen är med om det skulle hända ngt. 
 
I morrn är det hoppträningen igen ska se om idioten (jag) kan klara av en hel träning utan psykos... troligtvis inte men skam den som ger sig. :) 
 
Nu ska jag fixa lite i vårt kök för vi har möblerat om lite där så nu ska jag möblera om lite i skåpen... JIPPI :) :) :)
 
Ha de bra.
// Emma
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: