kajsa

2013-04-04
12:24:44

PW
Kom precis hem från ännu en 7km PW med kärleken. Det var precis lika varmt och skönt i dag också. Nu börjar till och med jag tro att våren är på väg. 
 
Det här med att promenera el Power Walka är något som jag började med för typ två år sedan i samband med att jag kände att jag ville börja rida igen. För under åren som jag inte red så gick jag upp en hel del i vikt ca 20kg för att vara exakt och eftersom jag inte var någon speta innan jag ökade i vikt så betydde det att jag kännde mig alldeles för tung för att sätta mig på en häst. 
 
Jag har aldrig haft någon karaktär och älskar både mat och sötsaker så det kändes rätt hopplöst för mig ( precis som det säkert känns för många andra i samma sits) Men jag hittade motivationen och började räkna kalorier som en tok och jag och min sambo började först gå rundor på ca 4,5-5km varje dag. 
Vi levde i princip på Kyckling i alla olika former och en väldig massa keso och sallad. Men ibland festade vi ju såklart till det med Pizza el nått annat onyttigt. 
Efter ett tag så ökade vi på promenaderna till dagens 7-7,5km. 
 
På ett års tid gick jag ner 26kg och där har jag ännu lyckats stanna. Visst ibland går jag upp ett par kilo men håller kanske hård koll på mig själv så då går jag ner dem illa kvickt igen för jag har ingen lust att hamna i samma sits som jag var i för ett par år sedan när det var jobbigt att ta på sig strumpan i princip. 
 
Jag började rida efter att jag gått ner ca 10-12kg och när jag började med det så fick jag givetvis en ordentlig push i rätt riktining och ännu mer motivation. 
 
Hörs sen 
 
//Emma 

Kommentar:
#1: Anonym

Bra gjort!

2013-04-04 @ 12:46:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: