kajsa

2013-04-22
20:24:04

premiär
ja idag var det premiär ridning på utebanan som torkat upp jätte fint under den fina helgen vi haft i sthlm. Det känns kanska lyxigt att ha ett jätte fint ridhus och en stor fin utebana att välja mellan :-) nu drar ju även utomhus säsongen igång så det kan va bra o komma ut på banan o få upp galoppen i hästarna eftersom det blir lite annat tempo när man kommer till utomhussäsongen.

Tycker själv att jag får lite mer att jobba med när jag rider ute än i ridhuset eftersom den sluttar lite på sina ställen vilket även tävlingsbanorna kan göra. då krävs det ju att man kan hålla ihop det lika bra i nedför o uppförslut som man gör på planmark. red lite slutor i galopp viket gick bra efter lite choching från systrarna jag tyckte att han gjorde dem bra men de sa att jag var lite för snäll... ;-) men när jag tuffade till det lite så blev det riktigt bra o han känndes kalas fin. red för övrigt på plastpelhamet ska ta å rida på det imorrn med för det kändes som sagt väldigt bra.

Kajsa red Yina samtidigt å hon va oxå väldigt nöjd med sin premiär ritt för året på utevolten.

nu regnar det tyvärr så får se om vi flyttar in i ridhuset imorrn igen ... :-(

ha de bra

// emma

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: