kajsa

2013-04-16
20:58:52

pigg häst
ja det kan man lugnt säga att Knappen varit mån o tis. han fick ju som sagt vila tor till sön. igår när jag hoppade upp kändes det som jag satt på en krutboll han gjorde inget men det kändes som han helst av allt ville spurta iväg i ett lyckorus vilket jag tycker är härligt för då måste han ju saknat att bli riden :-) han har varit pigg men ändå väldigt lyhörd och känns inte som han vilat "bort" sin trimmning vilket är bra.

Nu har jag jobbat mkt tempoväxlingar o mkt galopp i ett par dagar som lite "mjukstart" men i morrn ska jag rida ett ordentligt trimpass igen.

red föresten med mina ridstövlar idag för första ggn sen vintern började då chaps o varmare skor sattes på kan man se det som ett vårtecken kanske ;-) kändes i alla fall bra men tror jag måste införskaffa mig lite helskodda ridbyxor då jag blivit lite bortskämd med hur bra man kan klistra fast sig i sadeln då man har skinn på benen som jag haft med chapsen...
gillar egentligen bättre helt tygskodda byxor men det är kanske en vanesak.
ha de bra

// emma


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: