kajsa

2013-04-08
08:50:42

God morgon
Ursäkta noll uppdatering igår men fick aldrig nått sug att skriva.
 
Blev i alla fall hoppträning igår igen. Vi anvnde samma bana som i torsdags men hoppade hindren i olika följd så det blev som en ny träning i alla fall. Jag började lite ryckigt och stolpigt fick inte till galoppen utan förökte bara hasta iväg honom och det fungerar inte på den hästen. Han har i sig sj en väldigt taktfast och lugngalopp så när jag föröker sätta upp honom i ett för högt tempo så tappar han sig helt vilket är fullt förståligt.
Men eftersom Jenny känner både honom och mig väldigt väl så lät hon mig hoppa några hinder hit och dit innan jag drog igång på banan bara för att komma in i flowet igen och efter ett par språng så kännde jag hur det kom tillbaka till mig igen och vi hoppade igenom banan felfritt. Tog om ett hinder när vi var klara bara för att jag ville göra det lite bättre och känna att jag inte hamnat tbk i stressandet igen och det hade jag inte ... puh... :) 
 
Nu ska jag bara dricka upp mitt kaffe sen drar jag till stallet ett par timmar innan det är dags att ta tag i hemmet och sedan blir det lite nattjobb för mig igen...
 
Ha de 
 
//Emma 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: