kajsa

2013-04-05
13:56:20

Färdig i stallet
Jag nu är jag hemma efter en fm i stallet. Det är så skönt att vara istallet o speciellt när våren är i antågande. Jag vet inte hur ni andra känner men man har en speciell gemenskap i ett stall eller det kanske man har inom andra sporter också bara det att jag sj inte har upplevt det?!
Det stallet som jag är i nu har jag haft häst i från det att jag var 13år vilket betyder typ 13års tid - de åren jag inte red så man kan väl säga att jag nästan tillhör invetnrierna där ; ) Att jag är bästa vän med de som äger stallet har ju även det gjort att jag hängt där mer än man kanske gör i ett annat stall. När jag var yngre så åkte jag oftast dit kl nio på lördag och söndag mornar och kom inte hem förens kanske vid 6 på kvällarna det blir några timmar om året det ;) Givetvis var jag ju där varje vardag också men då gick man ju i skolan så då vart det inte mer än de timmarna som var tvunget eftersom man hade annat att sköta då också. Det är rätt skönt med att jobba. När jag går ifrån mitt jobb så är jag liksom klar med det behöver inte tänka på det förens jag ska stämpla in nästa gång. 
 
Hursomhelst... Knappen var en riktig stjärna idag när jag red. Kanske lite piggare än vanligt är inget att orda om tycker bara att det är posstivt :) Red ett rätt ordentligt pass på honom med mkt galopparbete så i morgon blir det nog lite lättare arbete för att kanske hoppträna på söndag igen eftersom det inte blir ngn träning på torsdag eftersom vi åker till Gävle på meeting då. men det kan jag berätta mer om senare.
 
I morgon ska det kalasas lite med de flesta i från stallet eftersom Kajsa har en försenad 18års fest då. Så nu tänkte jag fixa lite inför den då vi ska ha lite tävlingar under kvällen.
 
Ha en trevlig fredag så kanske vi hörs senare annars hörs vi imorrn. 
 
// Emma
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: