kajsa

2013-04-08
14:40:43

April väder...
ja det måste man väl säga att det är för jag orkar inte ens tänka att det fortfarande är vinterväder... Igår kom det sinnessjuka snöbyar det verkligen vräkte ner små runda "snöflingor". Det kom i omgångar men som tur var så stannade det inte kvar något på marken. Så idag när jag var i stallet började de snöa satan igen... denna gången stora fluffiga flingor... ghaaa tar det aldrig slut. För tillfället är det uppehåll men det verkar inte bättre än att det snart drar ihop sig till en ny snöomgång.
 
Red ett ordntligt trimpass på Knappen idag. började med ordentligt skrittarbete sen trav och sen ett ordentligt galoppass. Red lite över några bommar och det kändes bra. Försökt verkligen tänka på att få honom fram tillhanden men utan att stressa honom så att han kommer ur sin takt. Det kändes väldigt bra och sen kom syster Ida ner när jag nästan var klar o hon sa att han såg fin ut så då borde min känsla varit rätt. 
 
Det här med känslan ja... Tycker ofta att jag får en fin känsla på marken men då blir jag ibland osäker på om jag ska lite på känslan eller sitter jag bara där o gungar med och tycker att allt är prima fast det egentligen inte är det eller är det så bra som det känns. ?! 
 
Skulle behöva ida lite markarbete för Jenny så jag kan stämma av min känsla mot verkligheten tror jag. Skulle vara rätt skönt om man inte va så jävla velig utan bara kunde tro lite mer på sig själv nån gång men har lite svårt för det... 
 
Ha de bra. 
 
// Emma

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: