kajsa

2012-05-25
21:47:29

yina och poppan
jag har haft ganska mycket att gö de här dagarna jag inte har bloggat! igår och i förgår så hade jag hand om poppisen! i onsdags var det hopp träning för J med båda och det gick skit bra med båda!! poppan var lite surig och sparkade två gångermot skänkeln men slutade när hon förstog att det  var majorskan som satt på! men det var den bästa träningen jag gjort med henne!! mon hon blir rätt stark och älgar iväg och lyssnar inte rickdigt på tillbaka!
yina var helt galen i onsdags och var lite smått okontrollerbar! han efter hindren bara gav hon sej iväg i ful fräs men så blir hon alltid när den första värmen kommer! jag vet inte om hon ska springa iffrån värmen eller om hon gillar när det fläktar! men hon är söt min lilla fräsa!
igår hade jag också poppan med henne red jag på volten och det gick rätt bra! den försat gallopen man gör på henne vet man inte rickdigt om det är korsgallop eler vad det är men det känns helt skumt så jag provade och galopera henne i så stora galoppsprång som det bara gick (och det är typ en normal hästs vanliga galoppsprång) och sen vart hon rätt fin!
yina red jag på galopp rundan, det är en gräs bana som går runt en hage/äng som måste vara mer än en kilometer lång! där gick hon iaf några varv och hon ar så pigg och glad och hon tyckte det var så kul!
idag red jag bara Yina och det var ett rickdigt roligt pass! jag red bara backa på volten och hon var jätte fin och jag kunde både trava och galoppera och det var inte e enda gång på hela passet jag missa balansen och svajade till! och när det kändes så bra tänkte jag att jag måste grova hoppa ett språng på banken och när jag gjorede det så ville jag prova igen och en kom jag på att jag ville hoppa nar för banken också och när jag gjort det ville jag prova hoppa vatten mattan också och när jag gjort det så var jag tvungen och gå ner i ridhuset och hopp några språng där! det gick skit bra och hon var jätte dukdig! hon tyckte det var mins lika kul som jag tyckte!!! men det var inte precis något hårt pass för henne, hon var lika sprallig som innan jag hade ridit!
//kasja

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: