kajsa

2012-05-01
19:52:52

tävlings helg!
jag har haft lite och göra i helgen, i söndags var jag i skogsslotten och tävlade hala dagen och var ganska trött på kvällen. och i lördags så var min syster Emma och tävlade på runsten (jag var med så klart). det var första tävlingen på 7 år tror jag det var. och i fredags så höll jag på i stallet att tag.
LÖRDAGS.
det gick jätte bra för emma i lördags! hon red en av Js hästar, knappen. när han slutade tävla för ett år sedan elr mer så ville inte han tävla mer och han var så nervös så han klarade det inte men i lördags var båda två himla ducktiga! det blev ett stop men det var inget sånt stop som han brukade göra och om Emma hade rätat upp sig och tryckt till hade han hoppat. hästen var väldigt glad och vi tror att han tyckte det var ricktigt kul för han såg inte sur eller så ut en enda gång! och jag fick mej en liten spring tur kan jag ju säga också! det var en tjej som ramlade av på framhoppningen och hästen blev halft panikslagen och galopperade ut från banan och det var inte så många som försökte få stopp på den där hästen så jag sprang och försökte stoppa den men den sprang ju TYP över mej och sen var det full rulle ner mot stallen, hagarna och såklart skogen!!! vi hittade han lååångt borta mellan ett par hagar! när jag sprang efter tänkte jag att nu hittar vi honom i nått dicke eller nått och har brutit benen men nix han stog helt ko lugn och åt som tur var!
SÖNDAGS
det var lite blandat bra och dålit den dan. vi hade bara anmält till 1.10 och den klasse gick så fruktansvärt dåligt och jag var så arg och ledsen och villen inte fortsätta. jag tänkte att jag slutar tävla för det leder ju ändå ingen stans. det går ju bra en tävling sen går det dåligt resten! men sen så pratade J med mej och vi efter anmälde till 1.20 och då gick det väldigt bra! resultatet var väll inte topp men om man jämförde med 1.10 så var det det! i 1.10 red jag så dåligt. i 1.20 red jag bättre men jag skulle ha haft ett stöd i i upspronget så hade vi inte fått med oss några bomar! jag fick ett stop in i kombinationen och jag vet int varför hon stannade där! hon stod emot hela svängen in i den och det gjorde hon när jag kom om ochså! endå tänkte jag som AL har sagt till mej "bara första hindret, bara första hindret" men nu kannske det var hon som var osäker och inte jag. efterssom yina har stannat på kombinationer ett bra tag så har jag blivi osäker och då har det blivit "nu kommer kombinationen och nu kommer hon stanna..." mch därför ska jag tänka bara första hindret sen kommer det andra på vägen!
jag hoppas det kan få bli bra någon gång...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: