kajsa

2012-05-20
18:07:17

jojo
kom hem från stallet för ca 10 minuter sen :) yina fick vila idag för hon var så duktig igår! men jag blev inte rida lös endå! min syster ida är sjuk så jag fick rida hennes häst Jojo. det märks ju att han är mycke större än min lilla fjut häst! när han galopperar går det inte att sitta limad i sadeln utan jag studsar upp hur mycket jag än försöker pressa ner mej i sadeln! och det är myyycket ben på honom också både för att hålla mej nere och för att få honom att trampa under sig och forma sig :)
.
men han är faktiskt rolig o rida, det är lite anorlunda mot yina och det är roligt och variera sig lite :) och på onsdag torsdag ska jag ta hand om poppan, er som inte vet vem det är så är det en häst i stallet som jag har ridit ganska mycket :) jag tränade henne under en period förut när hon sparkade bakut jätte mycket och sen blev hon så snäll :)
.
idag har jag fixat hagskydd till bakbenen till yna för nu är jag trött på att hon sparkar sig själv och får svårläkta sår!!! jag vet inte rikdigt vad jag mer ska skriva haha :P har inte så mkt mer att skriva nu vi hörs :)
//kajsaimage description

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: