kajsa

2012-06-07
22:53:50

Världens bästaste lilla häst!

Nu tänkte jag skriva om min söta lilla älskling! Idag fick jag bekräftat att jag betyder nått för henne och inte bara nån som ställer krav pussas och sånt äkligt typ kramas och kela nääe idag när jag ropade på henne i hagen kom hon i full galop med öronen så spetsade som det bara går och dom ögonen, ååh den här dagen kommer jag minnas! Plötsligt hände det!!! Och det bästa i kråksången är att hon galopperade inte förbi mej eller runt mej utan till mej!! Helt otroligt! Hon brukar bara retad med en och typ "haha du kan inte taaaa meeej!!!!!" men det var "häääääääääääj min söta lilla matte ska vi mysa!!!" ååh vad jag älskar den där hästen!! Men sen var jag tvungen och vara dum mot henne när jag hade ridit och travat henne så var hon inte helt fräsch, hon markerade på v bak där alla såren siter och det vi var inne på kliniken och röntgade i måndags! Juste det kanske jag har glömt och sagt! Men ja hon markerade på det benet och då upptäckte vi ett till sår som var aldeles varit och geggigt! Och endå har vi värkligen varit NOGRANNA och letat på benen efterssom hon är en jävel på att få sår och det har hon varit sen hon var föl hon kom typ ut ur mamman med sår på bena! Näe så illa var det nog inte men hon har haft en miljon sår! Men nu till det jag skulle skriva om... Vi var ju tvugna och tvätta såren (det var ett till som var geggigt, det hade jag fixat förut) men hon är inte så duktig på sånt hon är en väldigt känslig häst och sparkar väldigt högt och väldigt hårt! Men det bra är att hon svarva väldigt bra på Berems både örat mulen och bogen! Örat kan man ibland bara klia lite i så blir hon smått avtrubbad. Men idag skulle vi klippa pälsen runt såren och skrubba rent dom så då fick vi göra en rikdig mull brems och jag känner mej så taskig när jag gör så :( så nu hatar hon Vell mej igen min lilla älskling <3
(bilden från kliniken i måndags)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: