kajsa

2012-06-03
20:02:51

olycksfågel
vaknade i morse att syster Emma ringde och sa att en i stallet hade ringt och sa att yina var jämntjock i sitt back ben.
jag åkte ut och tittade på henne och hon var värkligen jämn tjock...
men efterssom hon är en så piplig häst så får man aldrig röra hennes sår hur stårt eller litet det än är!
man måste alltid var en som bremsar och en som håller på med såret, minst!
men lindade backbenen och satte på trännset och hjälmen och skrittade iväg, då kändes on inte konstig men när jag skulle testa trava lite, men det gick nästan inte hon var jätte halt då så jag hoppade av och ringde Emma och sa att hon får komma ut.
jag gick en bitt till bara för att få lite cirkulatin i benet så svulnaden kunde gå ner.
när jag kom till backa hade hon fått lite midja på benet.
när Emma kom tvättade vi såren och kylde benet, då blev svulnaden bättre.
vi tog ut och sprang med henne då var hon bättre men hon kunde fortfarande knapt trava men vi gick iaf ut och gick med henne efterssom hon blev bättre när svulnaden gick ner.
när vi gått en bit så var svulnaden mycket bättre och vi provade springa med henne och då var hon fortfarande halt men nu var det mer normal hälta inte nästan tre ben...
men antagligen så var benet så tjockt så hon inte kunde böja benet och hon hade ett såt precis i kotleden och när hon böjde på benet så spändes vell det ut!
svulnaden började från hasen och ner till karleden!
tänker börja med en ny "kategori" i bloggen, lite av en hissa och dissa men jag gillar inte den dissa delen för det kan finnas vissa som tycker det är bra som jag dissar :P
så jag tänker ha hissa och hissa!
eller hiss och mindre hiss om det är nått som måste mindre hissas!

Veredus carbon shield boots

dom här vill jag hissa som tusan!
dom känns mycket becvämate än ett par vanliga runda boots som fladdrar och flänger runt benen!
men dock är dom väldigt dyra (så klart, det är veredus) man få betala den nätta summan på runt 1.300 kr!
//kajsa

Kommentar:
#1: Erika

Jag tycker alltid hästen ska vara barfota! :) Men det är ju som sagt inte bara att dra av skorna och be en hovslagare verka, dessutom så är det mycket jobbigare och omständigare att ha en barfotahäst. Roligt att du kikat in på min blogg! :)

2012-06-04 @ 10:14:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: