kajsa

2012-06-16
19:03:05

en liten lurig häst!
ska berätta lite om tävlingshälgen på runsten! torsdags var jag anmäld 1.10 men vi strök mig för att vara rickdigt säkra på att hon var frisk!
Fredag: red 1.10. på framhoppningen var hon mega pig och jag kunde nästan inte få stop på henne så jag gjorde lite start stopp övning men det hjälpte ju inget men jag hade ju inte all tid i världen så jag fick gå in på framhoppningen och fortsätta lite där, men hon var så himla pig. . . och så börjar jag hoppa men det är ganska svårt efterssom att hon är så stark så vill man hålla och försöka få lite hejd på henne men då tappar men ju benen men jäg tänkte värkligen på "måste håla om bene". när jag kom kanske andra gången på oxern så kommer jag helt vanligt och så ska hon ta av men hon tvärnitar och drar undan huvet så det var ju dyk rackt ner i hindret! siken luring hon gjorde där! men inne på bana gick det inte så himla bra...

idag:vi bytte klass från 1.20 till 1.10 och bytte till phelamet från rakt för att jag skulle slippa dragkampen som inte leder någon stans... och det blev mycket bättre! inga luringar iaf haha! men inne på banan tjockade hon ihop sej på tvåan och började stanna redan i svängen till tvåan och sen var det stop en liten bit innan hindret och när det kom vart jag så arg så då vågade inte yina annat än att hoppa runt felfrit, men in i kombinationen så kände jag att hon började med samma sak men jag krokade i sporren och röt till lite och då blev det mycket bra! så det blev bara 4 fel! en bra runda! men faan ingen roset dom som var så himla fina!

kajsa
haha juste vi ryttare fick ryttar band och ett vip tält där vi hämta dricka och muffins!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: