kajsa

2012-06-04
21:12:49

dåligt blir bra till slut!
dagen började inte precis perfekt och sen fortsate den i samma visa...
men är det inte så det brukar vara, har det väl börjat blir det en ond cirkel elr volt som man säger på häst språk... ha ha den var dålig!
men dan rätade faktiskt upp sej mer och mer sen!
japp vad var det som gick fel då.
ja jag gick up en timme för tidig och det är inte likt mej, skulle det vara nått så skulle det vara en timme för sent asså men nu gick jag upp för tidig.
jag vaknade för det första av klockan vilket jag aldrig gör, det är ju så klart inget dåligt med det barra att jag ställer klockan runt en till en och en halv timme jag senast måste upp och sen lite extra.
men nu nör jag vaknade och tittade på klockan så var den 20 över men vad vet jag inte förens jag har gått upp och börjat göra iordning mej...
Men sen kommer jag till skolan och jag hinner vara där i typ 10 min sen ringer syster emma och säger att vi måste till kliniken med Yina.
jag säger till läraren att jag måste gå igen för hästen har varit i slagsmål för några dagar sen och måste till kliniken.
det förstod hon så klart at jag var tvungen, som tur var!
när vi väl var där så var hon jätte snäll och vi sprang med henne och hon var inte lika halt som i går.
sen röntgade dom henne typ skit länge och assa många plåtar.
men som tur var så såg dom inget i hasen elr griffelbenet!
så vi ska skritta henne, kyka, smörja med arnika linement och linda henne på nätterna :)
så dagen rätade ju upp se rätt bra!
jag tror eller hoppas att svulnaden snart går ner och att hon inte är halt nått mer.
som trodde precis som vi att svulnaden gjorde ett rörelse hinnder och därför blev hon halt!
men vi får se, det är bara att hålla tummarna!
världens bästa vän!
min lilla älskling vad skulle man gör autan dej?
sitta hemma och dö säger jag då för hästar skaffar altid jobb åte en!
man sitter värkligen inte sysslo lös när man har häst!

Kommentar:
#1: Åsa

Vilken fin sommarbild på bästa djuret...

2012-06-05 @ 08:46:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: