kajsa

2012-06-09
18:47:07

börjar dåligt och slutar toppen
idag kan man säga att dagen började så dåligt som det bara går!!! jag skulle med min syster Ida till tränigen för A.L, hon skulle komma och hämta mej vid 11 så do tänkte jag, vad skönt då kan jag såva lite i morgon till tio... nej då ringer ida till mej när hon nästan stod utanför min port och jag vaknar av att hon ringer. klockan var typ 9 och jag var skit trött... då säger ida att v måste åka ut då för jojo hade inget täcke framhängt (det rägnade i morse) och hon skulle dit och sätta på det. men jag var helt nyvaken så jag tänkte att mamma eler pappa kan köra mej till stallet runt 11 efter som jag hade insläpp och då blir det hemfärd runt halv 6. jag frågar mamma "kan du köra mej till stallet runt 11 tiden? och då säger hon nej... jag vart så sur då... dels för att jag hade inte ens en min att göra mej iordning på, jag gick med sovtröja halvt i sömnen, och detls för att då skulle jag komma till stallet vid halv tio och komma hem vid 6! och jag hade tänkt att jag skulle städa mitt rum idag men det han jag inte... så jag har varit arg idag men ja förderev tiden med att städa i sadelkammaren. 
 
jag gjorde.
  • plocka bort på bänken
  • torka bänken
  • torka skops luckorna under bänken
  • torka flaskor och burkar
  • borsta lister
  • torka lister
  • sopa bort spindelnät
  • borsta ur fönstren
  • torka fönstren
  • torka hyllor 
  • sopa golvet
  • torka golvet
  • sopa "koridoren" utanför sadelkammaren
sen krattade jag utanför yina från vägg till vägg (sadelkammare till yinas box)

och jag har ju fixat min älskade prinssesas sår och dom såg fina ut, inte gegiga och domvar torra så det är bra men hon var fortfarande svullen men det bästa av allt! hon var inte halt! jag ska ta det lungt i morgon med och bara trava lite och se så hon inte är halt och kanske trava lite till om hon inte är det! det är så himmla skönt att hon inte var halt idag så jag hoppas svulnaden går ner snart!!!
//kajsa

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: