kajsa

2012-01-24
22:42:17

Världens bästa vän

Bilden jag skulle publicera här om dagen blev av någon anledning inte publicerad!!!
Så den låg altså kvar som utkast nör jag kom in på bloggsidan!
Men idag har jag gjort något helt otroligt!
Jag är ganska så jätte jätte stolt över det här!
Jag slutade halv 5 men pga ett samtal så fick jag gå 5 jag är i stallet 20 i sex och bussen går 20 i sju!
Jag hinner alltså göra detta på 50 min (tar bort 10 min för vägen till bussen)
•göra kraft foder
•öppna en ny inplastad höbal
•göra höt
•mocka
•RIDA!!!
Det mest otroliga jag har varit med om!
Jag gjorde allt det jag gör varje deg pluss att öppna en ny höbal på mer än halva tiden!!!
Jag är vanligt vis två och en halv timme i stallet!
Typ en till en och en halv timme av detta går åt till att rida (inräknat allting runt omkring ridning)
Dock red jag barbacka idag men jag galopperade och alt endå!
Och jag han mysa med henne efter att jag han rida!!!
Jag har det upp delat i två grupper:
-RIDA-
Före rid passet
•kolla igenom*
•borsta
•sadel, träns, skydd. På
•hjälm, stövlar, sporrar. På
Efter rid passet
•sadel, träns, skydd. Av
•borsta
•hjälm, stövlar, srorrar. Av
•kolla igenom*
•smörja.

-HÄSTEN-
•mocka
•hö
•kraft
•mysa och gosa

Med kolla igenom menar jag att jag känner på venen så dom inte är varma elr galliga, så hon inte fått några nya sår och så att hon mår bra!
Jag smörjer inte precis varje dag det ör ju inte alltid jag hinner men flr det mästa brukar jag hinna!
Som ni märker så lägger man väldigt mycke tid på Hästen men så är den ju världens bästa vän och ens lilla bäbis!
Det ör helt otroligt hur mycket man älskar dom!
Visst ibland har man lite små lust ich skika dom på slakt men så väntar man 10 min så är allt det glömt och man vet inte vad man var sur på!?
Helt sjukt!
// kajsa




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: