kajsa

2012-01-11
21:42:46

Glatt och ledsamt

Jag lever och jag kan ta hand om bloggen själv!! Felicia!!
Hoppas du fattar vinken för hon har nämligen sagt att hon nu kan börja blogga igen men det har vi ju inte märkt så mkt av?!?!
Men ja hästisarna då, yina var fin idag bättre än hon varit sedan vilan!
När jag började rida så var hon lite trög o ville inte riktigt göra som jag sa, hon hade lite egna idéer!
Men sedan kom jag några sprong och sen var det gasen i bott!
Då var det typ "jag gör allt du ber om så kan vi hoppa mera" men det är mkt bättre när hon är så mkt fram!
Det är jätte svårt och rida när hästen är lite trög och vill kompromissa lite med kraven som hon var i början men på henne så kan det lösa sej med några låga sprong!
Och ned låga språng menar jag typ 60-70 cm men det kan ha vart mer för man har så svårt o se vad det är för höjd när man sitter där uppe!
1.30 blir till 1.10 ibland! Haha men det är bra då har man inget o börja oroa sej för!
Men Winnie var inte fräsch :( och jag tycker synd om Emelie!
Vi har haft det lite skade drabbat ett tag i stallet, igår så åkte en av hästarna in till klinik för han var blockhalt men jag har tyvärr inte hört nått hur det har gått!

I sommars blev en av de gammla hästarna sjuk, Irca hette hon.
J gick ner till hagen och skulle ta in en av unghästarna och ser att Irca stor och bara gräver och har gjort det ganska länge för det är som en halv måne med jord runt henne, när J försökte få henne o gå så gick det inte!
Senare på kvällen kom nöd slakten och tog bort henne i hagen!
Men hon hade förhoppningsvis inte ont när hon dog för hon Hade fått smärt stillande så väntan inte skulle bli så lång och svettig!
//kajsa


Kommentar:
#1: Malin

Fyy vad hemskt!!

2012-01-15 @ 00:24:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: