kajsa

2012-04-16
21:45:01

skor!
jag har varit hemma en stund. det blev serriös ridning idag iaf jag tänkte efter och kom på att i morgon tror jag att det blir så att jag inte åker till stallet för jag slutar kl 16.30 och vi ska in till stan och spela bowling med klassen! jag hoppas verkligen att felicia kan följa med! jag har ganska mkt pengar efter att jag har varit sjuk och inte handlat friskt som vanligt! nej jag är ganska sparsam av mej faktiskt men det är lätt att när man har pengar så handlar man... så jag bukar kacktisskt lämna plånkan hemma :P
men jag har hittat ett par så fina skor som jag vill ha! dom kostar 450 elr 550 så dom är ju inte sviin dyra men dom kostar ju endel iaf...
jag blir lite snål när det jäller att köpa "onödiga" grejer. fast det är ju inte onödiga grejer ientligen, jag vill ju ha dom och det är nått jag kommer använda oh jag kommer antagligen ha dom ett tag!
men jag vill endå inte sölösa pengar...
kanske ska vänta till nästa månad när jag har mer pengar!?
men sen på onsdag ska ja till tandläkarn x'( ock efetrssom jag har tandäkar skräk så ska jag bli drogad med dormikum saft och jag kan säga att man blir så jävla mallig och helt jävla borta!!! och man minns inget!
.
jag har facktiskt varit duktig idag! jag har fixat min hjälm!
mitt hår har växt sjukt mycket nu när jag har varit sjuk så jag får inte in håret under hjälmen längre som jag gjorde förut. jag har ju ganska elr väldigt tjokt hår ochså så när jag haft det i hjälmen så har det blivit uttöjt så i fredags när jag tävlade så gled hjälmen ner över ögonen så jag såg inte så mkt iomhoppningen så jag kunde inte sta några bra vägar så då tänkte jag att jag måste fixa det och japp nu har jag fixat det!
nu ska jag visa hur jag förminskade hjälemn :P
du behöver vadd, sax, oxh hjälmen.
klipp en small remsa av vadden.
vik upp iner tyget och lägg in vadden.
prova hjälmen och se om du behöver en längrre remsa eller om du behöver en kortare!
gör du en längre remsa blir hjälmen mindre har du en kortare blir den större men det förstod ni nog!!!
och waila nu kan du rida ordentliga vägar!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: