kajsa

2012-04-14
19:33:58

tränar byte :)
sitter och tittar på när mamma och pappa spelar dart elr vad det heter!
nu ska jag ta och berätta om A.L, min nya tränare :)
.
det har inte gått så bra för mej på tävlingar och jag har endå hållit på ett litet tag med yina...
men nu tröttnade jag och emma på att yina bara stanade och jag tyckte att jag gjorde allt jag kunde för att få henne att gå runt en bana men det hjälpte lixom inte...
så vi tänkte vi att vi säljer yina och köper en häst som man kan ha mer roligt med även fast vi älskar yina och man börjar nästan gråta av bara tanken att sälja henne men samtidigt så är det tävla vi vill...
men mamma var absolut inte med på våran tanke, även om hon inte är så himmla intresserad så har vi fött upp henne och mamma köpte hennes mamma när hon var tre så man har ju en speciel relation till hästen!
man känner henne värkligen, man vet vad visa saker betyder som hon gör...
men mamma var absolut emot vår ide så hon kom med en annan ide.
att i skulle byta tränare!
hon har en jobbar kompis som typ känner halva sverige och bla känner han en hopptränare som jobbar mycket med markarbetet.
.
det fösta intrycket var ju inte precis det bästa om jag säger så...
det första hon frågar är varför jag rider på det bettet jag rider på (baby phelam).
och om ni inte vet det så hatar jag folk som lägger sig i vad man har för bett på sin häst!
jag tycker att det är bättre att man rider på ett lite skarpare bett om det behövs ist för att sitta och slita och dra med ett vanligt träns bett...
men det var iaf det första hon sa, jag svarade helt ärligt att yina inte gillar två och tredelade bett...
men sen när vi väl började rida så berömde hon mej för min sits och jagfick värkligen jätte bra tips!
en ny tränare ser ju nya saker, om mn har ridit för en tränre ett bra tag så ser inte den nya saker att träna på.
när jag åkte från den träningen så såg jag på saker och ting på ett helt annat sätt!
förut har det varit att hästen är dum och lyssnar inte när jag kommer på tävling men är jätte fin på träning...
men A.B såg att när jag red så var jag för snäll jag bad yina göra nått så gjorde hon det men det var på hennes vilkår och det var inte när jag sa till utan när hon hade lust att göra det...
så vi började träna på att när jag sa fram var det fram på sekunden och när jag sa tillbak var det tillbak på sekunden.
hon sa även att jag inte stälde krav på henne, då är det såklart att när jag kommer på tävling så är det hon som bestämmer för det är det ju när vi rider hemma...
men nu har jag värkligen blivit hård på henne och att hon ska göra vad jag säger på momangen och jag har börjat ställa större krav på henne och jag rider på ett helt annat sätt!
hon gav mej ett litet änkelt tips, lyft inner handen lite gran och ställ henne och asså ärligt det gjorde undervärk!
.
jag tränar fortfarande för J men det r inte varje vecka längre.
ungefär var tredje var annan vecka försöker vi åka till A.L.
det är bra för J ser saker som kanske inte A.Lser och A.L ser saker som inte J ser!
och det har börjat gå framåt tycker jag värkligen!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: