kajsa

2012-04-11
23:23:55

Tihi ba ett tag sen ^^

Ja nu var det ett tag sen jag bloggade senas men som ni vet går ju detdär i perioder...
nu kommer en son blogg period igen elr?!
Jaja jag ska ta och berätta för er att kag har precis blivit frisk från en jävla ihärdig sjukdom som heter myckoplassma elr nått i den stilen?!
Jag ska ta och förklara för er att det va inte kul, jag hade 8 dagar feber och jag låg i sänen i två veckor!
Jag var på vårdcentralen tre gånger och sista gången fick jag remis till Huddinge akuten, där tog dom massor med prover!
Det var hals prov blod prov och handledsprov!
Handledsprovet var inte skönt på något sätt!
Två stuck i varje arm...
Anledningen till det ptovet var att jag tog upp syret lite dåligt och de skulle se syrenivån i blodet som kom från hjärtat. Till slut så konstaterade läkaren jag hade att det antagligen var myckoplassma jag hade, det är typ lunginflamation tror jag...
Men så ringde det dolt nr idag och det var akuten som ringde och bekräftade att jag hade MP och att jag hade fått rätt medecin (antibiotika två tabletter om dan) och nu är jag frisk men har inte riktigt återhämtat mej!
Jag har kämpat med att förtjöka orka med ett lättare rid pass den här veckan (skritt och lite trav) senast igår var jag totalt slut av att trava och galopperat runt på lång tygen och bara åka med och motionera hästen men idag! Asså shit jag arbetade henne i galoppen så hon tillochmed blev lite grinig på mej och tyckte det var jobbigt och jag var inte ens trött!
Helt ssjukt!! Jag är så jävla glad att jag är på väg till backa! Ska jag vara ärlig så har jag facktiskt varit lite deprimerad under tiden jag har varit sjuk! Jag missade en tävling och har inte tränat på två elr tre veckor och jag har missat träning för min nya tränare Anne Lindblad (tar allt om det i morgon) och jag kunde inte åka till mitt lilla hjärta på två hela veckor och jag har inte träffat mina kompisar sen den 23 mars! Så länge sen är det jag blev sjuk och jag tror jag red för första gången sen då i helgen!
Men nu hoppas vi att jag har återhämtat mej till på fredag för jag ska tävla tre klasser i hälgen, 1m 1.10 på fredag och 1.10 på lördag!
Jag tror jag fått med det mesta! Tjaauu


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: