kajsa

2011-11-09
22:41:27

värden gladaste häst!
Sitter och lyssnar på "Someone like you" men Adele, den är så hiiiimla bra jag älskar den där låten asså!!
Idag var vi på besök på delicato, det var ganska kul men inget man vill göra ofta direkt.
Vi fick gå runt där dom gör alla saker och sen fick vi sitta och lyssna på en snubbe när han prata o det var iiiinte kul, det gjorde skit ont i rumpan att sitta där och fönstret var öppet bckom men så det blåste kalt på mej så jag frös och så fick jag ont i ryggen av stolen...
Så nu har jag fått gnälla lite så nu mår jag bra igen, haha nä jag mår alltid bra utom när jag är sjuk men det är jag inte så ofta!
Men sen åkta jag ju till lilla hästen äfter skolan och då leker värkligen livet, det är nog det bästa som finns att vara och pussa på den lilla godingen!!
Trots alla hyss hon har för sig nu för tiden så är hon värdens bästa lilla häst!!!
Men hon var jäte fin o rida idag hon flyttade sig jätte bra och var jätte mjuk i munnen.
Jag red lite på bommar, det låg tre skritt bommar, tre trav bommar på volt och två singel bommar på olika ställen men det fans inga galopp bommar.
Men jag red galopp på trav bomarna med, hon har så lätt far att korta sig så det är bara att hålla ihop och hålla om benen så gör hon det galant!
Jag provade på skritt bomarna med man det kan jag säga att det gick inte!!!
Men hon började bara skritta men det var värt ett försök!!
Och att hästen har sjukt brottom ner till ridhustet så hon till och med börjar trava ner innan jag har satt mej, fått på handskarna och öronen är så myket framåt så dom nästan slår ihop måste vara ett bevis på att hon tycker om att arbeta och att vara där nere för hon skulle kunna vända mot stallet igen för jag håller inte i tyglarna?!
//kajsa

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: