kajsa

2011-11-23
22:33:46

ponny!!!
Den här dagen har varit sjukt bra!!
Till skilnad från för någon vecka senn när allt bara gick dåligt och jag trode det var något alvarligt problem med hästen och sadeln var fel!
Det är klart att man börjar med att kolla på sdeln efersom jag haft så stora problem med den inna och det har varit så att hon specielt inte vill hoppa kombinationer och hon går inte fram för skänkeln mm...
Men som tur var så har hon blivit som vanligt och ännu finare till och med!
Som jag skrev här om dagen så är hon mega lätt i handen och jobbar fram med backen!
Här kommer en liten kort snutt från början av travarbetet!!!
Jag har även ridit ponny idag, Shakir vet inte hur det stavas, men honom har jag ridit och det var sjukt anorlunda och litet men jag travade bara lite och arbetade honom!
Lillida (ryttaren) tyckte han var jobbig och då fråga jag om vi skulle byta hästar så fick hon rida mega lätt yina och jag fick rida liten stertig ponny men det var bara kul!!!
Jag tror Lillida tkt de med?!?
Han blev mjuk och fin efter ett tag men hon han tyvärr inte hoppa upp och rida själv efter för vi fick brottom till bussen (Som vanlit) men man kan ju hoppas att det kanske sitter lite kvar i morgon?!
behöver ändra på!
*upp med blicken
*stilla med handen
*rida lätt långsammare
*och ihopp med handen
*länga lädren ett hål när jag rider på marken
nu har jag lite och jobba på =)
(har ni synpungter säg det, det är bara bra!!!)
//Kajsa

Kommentar:
#1: Emma

Ser fint ut Kajsa... Tycker att du har sett det du behöver ändra på själv... Tycker det tyder på bra insikt :)

2011-11-24 @ 10:27:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: