kajsa

2011-11-26
13:58:46

uteridardag!
Gissa vad?
Jag har hjälpt jenny och rida idag med :D
Men i dag så red vi ut, fornarina som jag red var ganska så mkt fjantig!
Reste sig och vände sig och hon började till och med sparka med frambenen men det gjorde hon bara när vi var påväg bort från hem men när vi var påväg hem så var hon så pigg och villig att galoppera så fort det gick och vart lite små irriterad när jag höll henne!
De andra två, Disel och puma, var snälla, sprätte lite och bockade men inget specielt!
Jag kunde ridit Roban också men det han jag inte för vi ska ha middag idag och jag måste städa lite till och så ska jag baka lussekatter också!!!
hur ska jag hinna allt???
Jag red ut med Yina fina också med syster Emma och knappen, hon var mer på idag än förra veckan! hon stack en gång men jag fick tag på henne efter några meter!
Men hon vänder huvet och halsen åt fel håll upåt så man kan inte bromsa henne, så först måste man lixom få ner huvet innan man kan börja bromsa!
Och så har hon ju sina special deignade kaninhopp men idag gjorde hon inga sånna!!!
Yina är rikdigt bra att rida ut på utom att hon är så pigg men hon ärinte rädd för nått hon kan titta på nått men då är det bara nyficken, för hon vill jämt gå fram till det och kolla vad det är men kanppen är värsta mesen och går bakom Yinas rumpa och så fort hon byter sida av vägen så är han som en svans, och har man fått honam att gå bredvid så gör han sånna råtvärnitar tills yina är framför och han kan vara svans igen...
tönt han är!!!
//Kajsa
image description

Kommentar:
#1: emma

men en söt tönt är han min skalman:)

2011-11-26 @ 15:23:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: