kajsa

2011-11-30
08:21:56

Jojo och sakir

Nu bloggar jag om igår eftersom jag inte han det!
Jag red inte yina men jag red 144 hög busponny och 170 hög rodeohäst!
Jag börjar med ponnyn... Det var sakir och lillida ville att jag skulle hoppa honom lite!
Han vart väldigt mjuk när jag red, jag hade inget i handen och han flyttade sig fint! Han är lite fjantig på hinder och det var därför hon ville att jag skulle hjälpa henne hoppa honom lite. Han sprang p sidan två gånger och han vart rädd för hinder han redan hoppat men kunde hoppa dom när han stod still... sen vart han ganska lugn. Han ger sig iväg ett galopsprång framför hindret och sen bara sticker han över hindret! Och när han har gjort det där maga galoppsprånget så är det inte alltid han hoppar om man inte ligger på honom hela tiden och är stadig i handen!
Jojo är min systers galning! Hon ville att hag skulle rida honom jag vetontr varför men när jag hoppade av shakir så sa hon hoppa upp här! Han var alltså rodeohäst kan jag säga! Han kör ner huvet och gör typ någon skutarig hoppaupp i luften bocksprång!!! Jag var nog minst en meter ifrån hästen! Men han gör det när man börjar arbeta honom och det blir jobbigt och så kommer han ju undan när han gör så för det är ju svårt att hålla om benen när dom typ är vid hans rygg haha!!! Men jag ramlade aldrig av! Men så fort hag landade igen så fortsate jag och han slutade faktiskt sen!!! Haha det är ju kul o få sej en åktur ibland x)
//kajsa


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: