kajsa

2011-05-15
22:19:25

konstiga grejer
läs om konstiga sacker som hänt mig...
Nått ni kanske inte visste om mig...
att jag tror på spöken och övernaturliga saker, man jag tror ändå att det fins någon naturlig förk laring till vissa saker som händer.
och när det händer konstiga saker så försöker jag alltid hitta en förklaring men kan inte alltid göra det och när jag inte hittar någon så är det bara häftigt :)
det har hänt en massa saker i mitt gamla hus där jag bodde, det var från början ett litet torp och 1930 byggdes det om till den storleken det har i dag.
men när torpet byggdes är det ingen som vet, det kan vara jätte gammalt eller bara några år äldre än resten av huset.
men antagligen mkt äldre...
I det huset, skogen, stallet mm har det hänt mkt men jag ska berätta saker som jag mins bra.
händelse 1
jag kom hem från skolan och var ensam hemma som vanligt så jag gick och satte mig vid matbordet och ritade.
jag är väldigt inne i mitt ritande och så hör jag på de tre sista trappstegen att någon går ner. lt;/div>
det var för tungt för att vara en katt och hunden låg bredvid mig.
och jag kollar upp och ser ingn en halv sec äfter det så blir alt svart och jag hör ingenting.
när jag vaknar upp så springer jag så fort jag bara kan ut och ringer mamma och pappa...
händelse 2
jag och min kompis var ute och red på våra ponnyer.
det var på vintern så det var jätte mörkt ute.
vi har en runda som heter stora skogs rundan och vi tänkte att vi rider den.
och när man är i slutet av den ser man husens ljus och då följer man dom, och så ser jag ljuset där framme men det var på sidan av oss men jag tänkte ja vi har väll ridit fel så jag svänger och när jag kommit en bit frågar elin var jag är på vär?
och så vrider jag på huvudet så ser jag att husen var dit jag var på väg från början...
det ljuset jag var påväg mot var mitt ute i skogen.
händelse 3
det skummaste som hänt mig nåååågonsiiin hitils...
det här hände för inte så länge sedan och jag har inte berättat det för någon utom mamma för att det är så jäkla konstigt.
jag såv hos min storasyster Emma, och jag hade legat och försökt somna i nästan en tim.
och så vänder jag mig om med ansiktet in mot väggen.
och sedan känner jag hur varenda muskel i kroppen börgar vibrera och jag börjar skak och det susar i öronen men det upphör ganska snabbt.
men efter några minuter så kommer det till backa men det känns mkt l äskigare den här gången och så hör jag i susandet en svag viskning hämnd, hämnd, hämnd. och jag försöker skrika men det går bara inte det är stop och sen bara försvinner det och jag somnar som en stock...
jag vet att det låter som en riktig rövar historia men jag är säker på att det har hänt och att jag inte har drömt det för att det var lika verkligt som att du sitter vid en dator nu...
***
det har hänt massa mer saker men jag skriver om det någon annan gång.
jag kan säga att jag brukar se saker i ögonvrån och lite såna små saker men det går ofte och förklara ...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: