kajsa

2011-02-18
20:54:29

"en dröm jag hade"
nu tänkte jag skriva en novell/berättelse igen :)
Sanna kollade på mannen som stod och torkade tårar från ögonen. Hon undrade varför han grät, någon kanske hade dött eller var svårt sjuk. Sanna väcktes från sitt dagdrömmande när hennes väninna Carolin kom. "Här är ditt kaffe sa Carolin" Sanna tog sitt kaffe och dom satt och små pratade. de hörde plötsligt skott och kollade dit då såg de några män som sprang ut från banken. Sanna och Carolin bara satt och stirrade och kunde inte uppfatta vad som just hänt när männen kört iväg exploderade hela torget och allt blev svart...
Sanna vaknade och undrade vad det var för knäppt hon hade drömt. Hon klev upp ur sängen och kollade ut och såg att det var en vacker sommardag. "Då blir det nog en ficka på stan iallafal då" sa hon till sig själv. När Sanna hade gjort iordning sig ringde Carolin precis och frågade om de inte skulle ta en ficka på stan?. Sanna svarade "Ja jätte gärna men jag trodde vi redan hade bestämt det"
Sanna och Carolin mötes vid det lilla kafét och satte sig till bords. Kort där på kom en tjej och tog beställningen. "Kaffe hämtar ni själva där inne och så kommer jag ut med era bullar". Carolin reste sig och gick och hämtade kaffe. Sanna kollade på mannen som stod en bit bort och funderade vad han tänkte på, hon han inte tänka längre när hon plötsligt kom på att hon hade sett honom förut. hon blev avbruten när Carolin kom med kaffet. Sanna glömde bor vad hon just tänkt på och började prata med Carolin.
Deras prat avbröts av några skott. Då mindes hon var hon hade sett mannen förut och hon visste vad som skulle hända... "Carolin vi ska gå nu " Sanna drog med sig Carolin in på en back gata. När de kommit en bit hörde de den enorma explosionen. "men sanna hur kunde du veta vad som skulle hända" frågade Carolin med andan i halsen. "en dröm jag hade" svarade Sanna kort...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: