kajsa

2011-02-02
21:48:28

hoppla va hände där "du kanske inteska rida..."
hejsan :)
ja i dag när jag red var yina så jävla fiin :)
hon gjorde allt
(men kan ske inte kan kalla det en pirruet men något liknande)
vi gjorde iaf det i skrit och galopp i skriten orkade hon ett helt varv och va jätte duktig tkr jag
(jag kan typ inget om dressyr)
och i galoppen orkar hon inte så hon bryter av men jag förstår henne ;)
det enda jag kunde gnälla på i dag var att hon var lite snabb på skänkelvikningar och sprang nästan iväg ist för att jobba, men det är ju det är ju jobbigt för dom så dom försöker ju göra det enklare :) men hon gör det offtast mkt bättre men det redde ut sej sen :)
***
när jag ridit klart så ska jag rygga henne och det tkr hon är extrem jobbigt eftersom hon har haft problem med ryggen och då ska hon backa så hon tänjer ut den :)
när jag gör det måste vi va vid spåret annars har man ingen koll på henne och hon får inte den träningen hon ska ha.
så jag backar henne där och håller in rumpan och jag kollar ner mot hennes backben och i ögonvrån ser jag en tjej som rider därnere samtidigt som mej komma fort och okontrollerat bara några decimeter från yinas rumpa och så får hon stopp på sin häst och så vänder hon sej till mej och säger
"du kanske inte ska hålla på med det där på spåret när jag är där"
irriterat säger hon det...
bara det att när jag började så så var hon uppe i hörnet och jag gick till andra sidan av ridhuset
och jag blir så paff så jag ba öööhh...
tkr hon att hon äger ridhuste elr och att jag bara ska dunsta för nu kommer en dresyrare -.-
ska tillägga att vi har ett stort ridhus (över standardmåt)
det var jag hon och en tjej till...
jag vet inte hur man lyckas att nästan rida in i någon och sen får det till att det var mitt fel att det händer-.- det är ju inte precis som jag hade ridit in mitt framför henne och och börjat backa -.-
jag borde ha svarat och jag tänkte svara
"det kanske är du som borde kolla var du rider"
gud jag blir så irriterad...
och jag har haft värsta oturen...
minna tretornstövlar gick sönder dragkedjan gick upp och fungerar inte längre.
och mitt flippan gick sönder ... det vär tur att jag märkte det annars så hade jag ridit med ddet i morgon och då hade det troligen gått av och då hade inte det varit kul ...
***
och i morgon så ska vi ha idrottsdag och då ska jag vandra 7 kilometer och då tar jag med hunden :)
i dag hade jag mkt att lästa hoppas ni orkar läsa allt ;)
ses i morgon ;) godnatt <3

Kommentar:
#1: Frida

Lägg upp bilderna dåå! :P

2011-02-02 @ 22:02:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: