kajsa

2011-12-28
23:03:01

dubbel blogg!
Igår
ska jag uppdatera går dagen nu dåda först?!
igår red jag yina görsat gången på ett tag ordentligt det gick rätt bra på slutet men hon är lite ringrostig efter några veckors vila men ja det är bara att kämpa sig igenom!
hon tar inte stöd på yttertygeln, värst är det i höger varvet.
då när jag tar i ytter så hon värkligen ska få ett stöd så bara böjer hon på halsen så hon endå inte får något stöd på ytter tygeln, då måste jag ta i inner igen för att hon inte ska springa utotstäld men då blir hon hängande, om jag släpper inner då då har jag ju inget och då kan hon ju bara latja omkring som hon vill o det går ju inte!!!!
Men det kanske är som mamma säger att hon kanske ska gå utotstäld för att märka att det är niceigare att gå innotstäld och ha stöd på yttertygeln!
Värt o testa!
Idag
var det samma sak men jag kom över det lite iaf!
det är ju ett steg och man får ta det ett stag i taget och innan man vet ordet av det så tar hon stöd på ytter och är jätte fin!
man i dag har jag fott till baka en del av mitt gammala liv, innan skolkatastrofen.
näe jag skämta men som sagt jag har hjälpt jenny o rida robban och i söndags red jag Jojo så jag känner att mitt perfeckta liv börjar komma tillbaka =D
och det är så Jävla skönt rent ut sagt!
det gick bra o rida honom men han gö nått med rumpan eler bakbenen elr vad det är för nått!
det syns inte att han gör nått men man ser på ryttaren!
man studsar som en liten vante när man pressar sig ner sadeln!
men det blir bättre o bättre ju längre man rider!
han vart iriterad på mej för at jag fick banka till honom för att jag har för slappa ben så han stälde sig tre gånger på rad men sen efter det så gick det bra!
men jag måste fan belträna asså, så här kan det ju inte vara!
men hur får man upp dom bösta ridben musklerna???
det kanske inte går uttan att rida för man använder ju inte samma muskler som när man tränar anndra idrotter!
nääe nu fick jag nått o klura på!
//Kajsa
Robban eller som han ientligen heter Robinzon efter Robin Z

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: