kajsa

2011-12-21
07:06:53

Sår

Söndags: När jag kom till stallet i söndas så var hon svulen i det vänstra bakbenet!
Det dom hon har har de nya såren på men hon var inte varm elr hade ont i det när jag tröck på det.
Så jag red lite så Hon får sirkulation i benet!
Jag red absolut inte hårt, skritade mäst men jag travade o galopperade lite också men det var typ långsida långsida!
När jag kommer upp så är hon varm i benet men det var hon ju om alla för hon har ju haft lindor på sig!
Men när de andra benen hade svalnat så var det fortfarande lite varmt pch svulnaden hade inte gått ner!
Och jag började pilla på det där såret hon hade vid leden o de visa sej ju att det var inde läkt! Det såg bara ut så!
Men det var svårt att få bort skorpan jag var tvungen att klippa bort håret runt såret för att se att det inte var läkt och att det var en skorpa på det!
Under skorpan så var det aldeles bodigt och det blöde ganska mkt men det är bra!
Men i går så såg det bättre ut! Hon var mindre svullen och inge varm :)

P.S i morgon torsdag slutar jag skolan!!!
//Kajsa


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: