kajsa

2011-12-02
10:43:05

ridsporten, en rikdig sport!!!

Ridsporten, en riktig sport!!!

Nu har jag tröttnat på att folk ser ner på ridsporten och tycker det inte är någon sport! Men hur mkt filmer och hur mkt inlägg och hur många gånger har inte rid tjejer och killar försökt få in i människors huvud att ridsporten är en sport och att det är en jävligt jobbig och farlig sport! Och det finns dom som  säger att ridsporten inte ens är någon sport för det är hästen som gör jobbet. Men då har dom fan inte provat rida… och säger dom att dom har ridit så har dom inte ridit då har dom åkt häst. Det är en jävla skillnad mellan att åka häst och att rida. Åka häst är att sitta på hästen och inte göra nått. Skulle jag sitta på hästen när jag ska hoppa, rida en skänkelvikning eller ens svänga hästen skulle den inte göra det utan att jag bad den… tror dom att en dressyr häst springer runt och gör piruetter och skänkelvikningar av sej själv och jag bara hänger med… tror dom att min häst hoppar en 1.20 bana av sej själv utan att jag skulle göra nått bara sitta på och hålla i tyglarna och se lite proffsig ut… nej jag ska ta och förklara för er som tror det att det är inte så… om man bara skulle sitta på hästen skulle den stå stilla i mitten och börja gå när den hade lust, och svänga när väggen kom… skulle jag gå in på en bana med 40 cm hinder så skulle hästen inte ens göra det utan att jag sa till den vad den ska göra… hästen skulle inte veta vad den skulle göra… då tänker jag göra en liten gämförelse här, bollen i fotboll rör den sej av sej själv??? Behöver bollen i fotboll tränas???  Är fotboll en OS gren??? Då tänker jag säga så här… N.E.J på alla dom där frågorna!!! Hästen precis som fotbollen rör sej inte av sej själv, hästen måste tränas och ja  ridsporten ÄR en OS gren och då undrar jag så här, hade hela OS kometen fel när ridSPORTEN blev en OS gren??? Ni som fortfarande tycker att det inte är en sport kan prova rida en 1m bana och bara sitta där och driva lite… blir så irriterad på såna människor!!!!

 //kajsa
krönika!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: