kajsa

2010-02-07
20:28:19

text från debat.passagen ;)
något som gör mig arg är varför somliga skriver rent ut sagt elaka saker om hästar, vad får ni ut av det? såra små hästtjejer eller? för jag kan inte förstå varför. Personligen tror jag ni är avundsjuka, för ni har inga egna intressen istället hoppar ni på personer som har ett intresse. Om ni bara visste vad ni går miste om, viken känsla det är att gå in i hästhagen, busvissla och din häst lyfter på huvudet gnäggar och kommer mot dig i galopp lika glad att se dig som du är att se honom. Själv trivs jag mycket bättre i stallet tillsammans med min häst än i en tråkig lägenhet. Med min häst kan jag prata om allt, han lyssnar ljuger & bedrar aldrig. Det är riktig vänskap Sen ni som tror att det bara är att skicka en häst till ett slakteri, det funkar inte riktig så. För att få avliva en häst måste det finnas en skada/sjukdomsorsak samt att en veterinär måste döma ut hästen, skriva ett intyg på att hästen är utdömd, som du ska skicka till försäkringsbolaget sedan är det upp till försäkringsbolaget om de godkänner avlivning el ej, de kanske tycker att hästen ska få en chans till med ny behandlingsperiod. Den dag det är dags för hästen att lämna joredlivet väljer många (ca 70%) att låta avliva hästen hemma i dess hemmiljö för att sedan få kroppen körd till destruktion (kremering) så alla hästar blir inte livsmedel. Jag tycker det är mycket okunnigt skrivande i en del inlägg. Tycker inte ni ska skriva om saker ni inte kan/vet något om.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: