kajsa

2011-05-08
22:28:14

som natt och dag <33
SRY att jag inte har bloggat men jag har verkligen inte haft tid...
i fredags så var viccititicititoria (vicci) här det var skoj men vi kollade bara på film och så men aja :)
sen både i dag och i går så hade jag både Poppan och Yina, vilket är det roligaste som fins.
men det tar ganska mkt tid.
Ist för att var där i 2-2 och en halv tim så är man ju där nästan det dubbla och när man kommer hem så är men ju lite trött.
först rida Poppan som är ganska stel i början av passet och man får jobba ganska mkt med benen för hon har ingen egen motor till en början men när man har ridit tämpoväxlingar ett tag så har den tittat fram med.
Yina får man rida lite längre ist för att hon är för pigg, men hon är ofta väldigt mjuk när man börjar rid så man kan börja med en gång.
men hon blir verkligen aldrig trött, när man rider konditions träning så får man ju sluta för att jag inte orkar mer...
hon är trött i 1-2 min sen kan hon köra att till pass.
när man rider ut med någon annan så galopperar men mer än en tredjedel av det man är ute och när man rider hem så är den hästen man red med trött och släpar benen efter sig men yina märker man ingen skillnad på, det är som att hon är stått i hagen och käkat gräs hela tiden...
Yina och Poppan är som natt och dag men båda är värdens sötaste små hästar, världens snällaste men på helt oliga sätt, och de är riiiiikdia godis grisa ^^ ( jag har ingenting med det att göra;)
Yina
poppan

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: