kajsa

2011-01-23
17:52:40

dag 1- pressentera dej och din häst
i dag var jag på tävling och det gick så himla bra. det känns super inför tävlingsäsongen
dag 1
Jag heter kajsa, och är 15 år elr man kan säga att jag är 16 för jag fyller år om en månad. 
Jag går sista terminen i grundskolan i kunskapsskolan i Botkyrka.
Jag bor med min familj i Salem.
min första häst jag fick på foder hette ville och var en shetlandsponny som jag fick låna av min dagisfröken, (jag gick på dagis)
sem har det bara fortsatt...


jag har hållit på med hästar typ hela mitt liv.
jag är väääääldigt selan med kompisar eftersom efter skolan åker jag till stallet och nästan varje helg tävlar jag (vid säsong)
jag älskar att tävla och rida. men det är kul att var med kompisar och flumma och så men inte för offta.
Jag och mina kompisar har oftast kul och hittar alltid på nya flummiga saker att göra!
hoppas att ni tkr det samma xD


Min häst fyller 9 i sommar, hon är ett varmblod med mkt fullblod.
henne har jag alldeles för mej själv fast min syster töm kör henne 2 gr i veckan.
hon är en riktig godis gris och ska alltid ha sista ordet (jag lovar ni har aldrig sett en tiggigare häst)... hon är alltid väldigt hård hänt och buflig. det bästa hon vet är att åka på tävling
men Hon är väldigt snäll och super nyfiken, mycket lekfull och busig (älskar unghästar)! och har hon inget att göra hittar hon på något.
hon är en jätte känslig häst minsta lilla hon har ont någon stans så säger hon till.
tex. när hon var unghäst så hade hon en hovböld på ena backhoven så hitta vi henne stå på tre ben med den 4de hoven uppe vid magen och hon står och nosar på hoven och kollar på oss, kan det bli mer typligt
och när hon har kolik ligger/står hon och kollar på maggen.

hon gillar att arbeta men säger ifrån om nått är fel elr jobbigt på ett väääldigt brutalt sätt(här om dagen sparka hon i väggen så hårt att hon vart varm och svullen i benet) 
hon har hoppat sen hon var 3-4 år kanske vet inte ricktigt när hon börja, jag var väldigt liten då.
hon älskar också att gallopera så fort som hon bara kan... men hon har ju galoppör blod i sej.
vi har fött upp henne själv hennes mamma är min mammas häst. fast hon är död :(
hon föddes i en hage utanför stallet.

Kommentar:
#1: EMma

Kajsa hon e inte varmblod hon e halvblod... :)

2011-01-23 @ 19:04:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: